![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Modellen bygger du som vanligt det enda du behöver tänka på är att det som ska vara genomskinligt ska kunna ges ett separat material. Antingen bygger du ramverket för sig och för in separata polygoner med glas materialet där det ska vara transparent eller så skär du ut polygonen som som ska vara transparent. Huvudsaken är att ramverk och transparenta ytor inte mixas inom samma polygon för då kan du inte tilldela glas materialet på rätt ställe.
Materialet ska väl antingen vara BlendATexDiff(äldre variant) eller trainglass.fx(nyare variant) för det senare har du information om hur det fungerar på http://the-art-of-rws.blogspot.com/2...inglassfx.html
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |