![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Bufferterna kan mycket riktigt fjädra ut men oftast ser man dom i det läge du har gjort.
Vet inte riktigt när det är aktuellt de ska vara i yttre läget? Vitsen med dom är om rälsbussen kommer i kontakt med ett vanligt bufferförsett fordon ska man slippa skador, fast då gäller det att det inte är några högre hastigheter. Slutljusen ser jag har avhandlats av flera, kommer jag ihåg rätt så är det som sagt bara lyktan sist i tåget som ska vara tänd och jag tror detta även var förreglat med körkontrollerna. Tycker det ser ut som att kylluftsintaget till motorn saknas? Det sitter mitt på långsidan på ena sidan rälsbussen i överkant av det orange fältet. Andra sidan är utan luftintag så det är därför det varierar på bilder om det syns eller ej beroende på vilken sida man råkat fotografera. Se t.ex. översta bilden här: http://www.jarnvag.net/index.php/vag...motorvagnar/y6 Svårt att avgöra från bilderna om ändarna har rätt rundning men jag tror och hoppas det. Änden är ju inte riktigt cirkelrund utan lite utdragen. Gör du en hytt kan det vara vits att göra B-änden istället, då stämmer den med släpvagnarna också. /æ |
![]() |
![]() |