| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#15 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2008 
				Ort: Uppland, Sverige 
				
				
					Inlägg: 2 733
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Dock så är det vanligast att 3D-program räknar triangles även om det står polycount, Blender räknar dock polygoner. Sedan lite besserwissrande: Vertex (pl. vertecies) = en punkt (0-dimensionell) Edge = Streck som binder ihop vertices (1-dimensionell) Triangle = Triangel av tre vertices och tre edges som bildar en 2-dimensionell yta (2-dimensionell) Polygon = Flera trianglar som bildar en 2-dimensionell yta (2-dimensionell) inom geometrin: en flerhörning (poly= fler, gon = hörn) Face = Inom geometri ett annat namn för polygon, vilket används i Blender, istället för polygon. Spyfrog: Behöver du hjälp med koppelstänger i Blender, så kolla in sista delen av min guide. Väldigt simpelt faktiskt. 
				__________________ 
		
		
		
		
	-k-  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |