|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#11 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Idag har jag suttit och pillat ihop signalsystemet på stationen (den ni har fått se). Det var inte helt lätt kan jag säga
Det är totalt 7 spår. Ett "säckspår" med buffert. Detta används inte i den dagliga trafiken. Sen är det tre stycken spår med plattformar och tre stycken uppställningsspår för godståg m.m. I alla fall så är infartsignalerna huvudsignaler med 2 resp 3 ljus. Sedan är resten av stationsområdet dvärgar. Växlingsdvärgar inne på uppställningsspåren, och blandat växlingsdvärgar och huvuddvärgar på de vanliga spåren.Dock så säger ATC (F3) att man får köra 50km/h men skyltarna säger 30, detta är för att jag insåg att man ska hålla rätt låg hastighet och köra försiktigt så att man hinner stanna. Det kryllar av dvärgar osv så det gäller att ha koll. Men nu har jag iaf lyckats få detta hav med dvärgar att fungera korrekt ![]() STH'n efter stationen (med bergslagsbanan i ryggen) är 160km/h, vilket är rätt lagom. Det är snabbt men man hinner njuta av landskapet. Här är en bild från dagens bygge. ![]() Kommentera gärna!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|