Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-16, 16:59   #36
mikael512
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
Standard

Anledningen till att det inte hänt något med scripten sen i vintras är att jag testade signalerna på en enkelspårig bana med mötesplatser. Signalerna visade vad de skulle men AI-tågen körde glatt förbi stopp-signaler och orsakade dödläge eller kollisioner. Då blev jag så besviken så projektet gick i stå.

Senare har jag läst på olika forum och bland annat förstått att banan delas upp i olika delar av just signalernas olika länkar och att det därför är viktigt exakt var länkarna placeras för att inte intelligensen i spelet ska bli förvirrad. Förmodligen gör jag ett nytt försök någon gång i höst - få se om jag lyckas bättre då.

/ Mikael
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009