![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
detta borde i allra högsta grad vara ett av huvudämnena i detta forum. Du får fullt medhåll i dina funderingar, jag har själv blivit drabbad av insändare där man rackat ned på mina kunskaper och insikter utan att själv vara påläst, och inte ens inneha vilja att se saker ur nya vinklar. Individer som upplevs inte ha kunskaper i språkbruk diskuterar ords betydelse ur sin egen synvinkel, och klarar inte av att ta till sig andra infallsvinklar - detta är ett sjukdomstecken. I stället för att, precis som du saknar, förutsättningslöst ta emot bilder i forumen och beskåda dem, så har det blivit en "macho-tävling" av alltihopa. Den ene efter den andra försöker överglänsa den förste - och lyckas man inte med sina bilder så tar man till verbala nedsättande omdömen. Forumets medlemmar är i varierande ålder, och ur den synvinkeln måste man till viss del acceptera att inlägg kan brista i mognadsgrad. Man måste också vara medveten om att det är så enkelt att gömma sig i ett forum, det enda som syns är ett namn som på ett eller annat sätt förknippas med insändaren. Stämningen här har, i likhet med övriga samhället, blivit hårdare och mer hänsynslös. Sådant agerande hör dock inte hemma i ett intresseforum. Jag saknar tågforumet där man glatt berättade om sina nya rutter och byggprojekt, och tålmodigt väntade (utan tjat) på ett kort "Nu är jag klar". Hela samhället idag är så kopiöst stressat, att det snart inte återstår någon som har tålamod med byggprojekt, än mindre med tjat om "när blir det klart". Känner hur min låga falnar dag för dag - vad har jag här att göra egentligen? Jag som söker en lugn tillvaro med vänskapliga individer som delar ett intresse...
![]() |