Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-09, 18:48   #8
SubTrain
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Unhappy Man saknar kossan när båset är tomt...

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Sitter här och tänker tillbaka lite, hur forumet en gång startade som en sida för tågsimulatorerna. Blev medlem här efter ungefär ett år, och anser mig inte heller vara någon "farfar" i sammanhanget, som Pson snyggt uttryckte sig.

Vid starten var det bara Microsoft Trainsimulator som gällde, därefter dök även Trainz upp och allt vad det innebar. Sen tillkom andra saker som medlemmarnas egna tågbilder, vilket jag personligen uppskattade väldigt mycket. En enkel bild på ett tåg som stod på Stockholm C, uppskattades lika mycket som en bild på ett tåg som passerade ute på linjen.

Var är denna inställning nu? Kanske bara jag som saknar denna tiden? Varför allt snack om att den slutartiden är för lång/kort, felaktigt val av ISO osv...var är enkelheten? Var är nybörjarna som uppskattade alla bilder som laddades upp? Framförallt, var är den ödmjukhet som en gång fanns? varför är alla helt plötsligt proffs på allt som rör fotografering...
Hur rätt har inte du i detta, samtidigt som jag personligen inte anser att detta är ett ämne som hör hemma i "OT-lådan",
detta borde i allra högsta grad vara ett av huvudämnena i detta forum.

Du får fullt medhåll i dina funderingar, jag har själv blivit drabbad av insändare där man rackat ned på mina kunskaper och insikter utan att själv vara påläst,
och inte ens inneha vilja att se saker ur nya vinklar.

Individer som upplevs inte ha kunskaper i språkbruk diskuterar ords betydelse ur sin egen synvinkel, och klarar inte av att ta till sig andra infallsvinklar
- detta är ett sjukdomstecken.

I stället för att, precis som du saknar, förutsättningslöst ta emot bilder i forumen och beskåda dem, så har det blivit en "macho-tävling" av alltihopa.
Den ene efter den andra försöker överglänsa den förste - och lyckas man inte med sina bilder så tar man till verbala nedsättande omdömen.

Forumets medlemmar är i varierande ålder, och ur den synvinkeln måste man till viss del acceptera att inlägg kan brista i mognadsgrad.
Man måste också vara medveten om att det är så enkelt att gömma sig i ett forum, det enda som syns är ett namn som på ett
eller annat sätt förknippas med insändaren.
Stämningen här har, i likhet med övriga samhället, blivit hårdare och mer hänsynslös. Sådant agerande hör dock inte hemma i ett intresseforum.

Jag saknar tågforumet där man glatt berättade om sina nya rutter och byggprojekt, och tålmodigt väntade (utan tjat) på ett kort "Nu är jag klar".
Hela samhället idag är så kopiöst stressat, att det snart inte återstår någon som har tålamod med byggprojekt, än mindre med tjat om "när blir det klart".

Känner hur min låga falnar dag för dag - vad har jag här att göra egentligen?
Jag som söker en lugn tillvaro med vänskapliga individer som delar ett intresse...

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:36.