| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 29
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej 
		
		
		
		
		
		
		
	Håller på att jobba med texturerna till ett stationshus och är lite fundersam: till huset är samtliga fasadtexturer samlade i en 1024x1024 tga-fil. Men de ser helt kass ut på modellen - jämför tex stationsuret från tga-filen och hur det ser ut på modellen ? Är det bättre att ha flera små tga-filer på t ex 512x256 så att texturmapparna inte behöver skalas så hårt ? Ett exempel - gaveln på huset har en mapp som är 285*320 pixlar, när man kört UVVW map i gmax och går i Edit -läge så måste man ju börja med att skala ner till 285*320 från 1024*1024 - det borde vara det som gör att texturen ser kass ut eller hur ? ![]() ![]()  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Liknande ämnen
		 | 
	||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg | 
| Fråga ang. Boggier+Polygoner | Carlj | 3D-design - Trainz | 0 | 2005-02-01 23:44 | 
| Texturstorlekar | Json | 3D-design - Trainz | 2 | 2004-08-19 16:37 | 
| Nyfiken fråga? | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-01-15 22:52 | 
| Fråga till admins angående downloads. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-09-15 01:07 | 
| Fråga till STW. | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2002-08-16 23:37 |