![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Frågor till den ånglokskunnige:
Kör uppför en brant backe med full regulator och minskar fyllningen mer och mer, men hastigheten fortsätter att minska trots högt ånglådetryck. Finns det nåt mer att göra i en sån här situation (förutom sandning kanske) innan oundvikligt stopp. Samspel fyllning och ånglåda: Minskar jag fyllningen märker jag att ånglådetrycket ökar. Regulatorn fullt på. Skall föraren se till att ånglådetrycket är så högt som möjligt under körningen ? Finns det nåt mer att beakta? Slutligen, ni som kör ånglok på riktigt, hur uppfattar ni Trainz simulerade ånglokskörning ? Långt ifrån verkligheten?? |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|