![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
With Totte's update I've been busy creating some scenarios for the route. One thing I noticed when test driving is that in some places the gradient is rather extreme, up to 5%. I'm not sure about the Norwegian side, but the Swedish part of the real route has a maximum gradient of 1.11% (according to Linjeboken). There are also some sharp gradient changes - the smooth gradient tool could be used to fix this.
To make the scenarios work, I've also had to extend some platform markers, as they were too short for a passenger train with 3-4 coaches. At Stordalen, I found a "milke bottle" - looks like a missing signal (see picture). I wonder what type of signal I'm missing? It's at the junction to the siding (track 3). In real life there is no signal there. |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|