Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-07, 12:25   #26
bjornl
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Du får starta dig en frågetråd så skall du få svar på allt du frågar om! Men fototexturering är något du kan, är helt mållös över resultatet! Får man passa på att fråga vad det är för bilder du utgått ifrån? Tagna utomhus en mulen dag, eller?

Sedan skall du nog ta och spara scriptgrejerna tills STL får tid med det här med ånglok, så att du som Lan och Vovven slipper att göra om allt. Vi får väl sätta igång med det snart, det börjar klia i fingrarna måste jag säga! Men innan dess så har jag och Svenolov lite saker att släppa...
Hej allesamns

Jag får börja med att tacka för berömmet, jag rodnar.
Som LAn har sagt så behövs det för att ladda batterierna

Jo Korvtiger texturna är tagna men en enkel digitalkamera i måttligt bra ljusförhållanden, dvs. lite för soligt men inte så mycket.

Sedan är ju varje vesäntlig yta (tex. en hyttsida) uppbyggd av olika bilder som sammanfogats över en mall som visar hur sidan ser ut i 3:d modellen.

Därefter är detaljer som nitar ditsatta och slutligen när den och många andra texturer är på plats så är det en hel del injustering av färgbalans,
mättad och ljusstyrka för att de olika delarnas texturer (vars bilder är tagna i lite olika ljusförhållanden) skall passa ihop.

När det gäller scriptning hade jag tänkt släppa första versionen med dagens STL nivå i kombination med den metod för valbara extra
meshar (plogar tex) som Vovven klurat ut på tex. hans R lok.

Men här har jag två frågor som jag kommer att återkomma till.

Senast redigerad av bjornl den 2012-07-07 klockan 23:44.
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.