![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]() Citat:
Jag får börja med att tacka för berömmet, jag rodnar. Som LAn har sagt så behövs det för att ladda batterierna ![]() Jo Korvtiger texturna är tagna men en enkel digitalkamera i måttligt bra ljusförhållanden, dvs. lite för soligt men inte så mycket. Sedan är ju varje vesäntlig yta (tex. en hyttsida) uppbyggd av olika bilder som sammanfogats över en mall som visar hur sidan ser ut i 3:d modellen. Därefter är detaljer som nitar ditsatta och slutligen när den och många andra texturer är på plats så är det en hel del injustering av färgbalans, mättad och ljusstyrka för att de olika delarnas texturer (vars bilder är tagna i lite olika ljusförhållanden) skall passa ihop. När det gäller scriptning hade jag tänkt släppa första versionen med dagens STL nivå i kombination med den metod för valbara extra meshar (plogar tex) som Vovven klurat ut på tex. hans R lok. Men här har jag två frågor som jag kommer att återkomma till.
__________________
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-07-07 klockan 23:44. |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|