![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
Det är så jag gjort för att få fram röken i ovanstående bilder. Råd: kolla in Trainz CCG dokumentation så kommer du att förstå vad de olika parametrarna definierar upp. Men, nu vill jag minska rökflödet undan för undan i stillastående läge och då får man ta till Trainz script språk. Jag håller på med detta och försöker hitta bland ALLA metoder lämpliga funktioner att utnyttja. Gav upp och vände mig till Trainz forum och fick ett svar, som hjälpte mig. Så nu har jag funnit de rätta metoderna, som åtminstone finns i TS10. Det "svåra" är att hitta i script biblioteket, men ökad erfarenhet hjälper ju...... Så, nu har att göra en stund framöver, men KUL är det! |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|