![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag har ju förmånen att ha gått i pension för ett tag sen och disponerar numera min tid som jag vill. Ni som arbetar skall inte förfasas över min framfart. Så länge jag tycker detta är kul och får den uppmuntran jag behöver från er så flyter det på!
Processen att sno delar från andra lok ser ni resultat av här: Gjort en textur W.tga som bygger på N-lokets textur, långt från färdig men - när jag "mergar" en mesh från ett annat lok så lägger jag genast på denna textur och mappar om om så behövs. Sen är det scale, move och vertexjustering tills delen är på plats. OCH naturligtvis Reset X form för säkerhets skull! Det är något som sätter sig i ryggmärgen när man gjort ett antal slidstyrningar!!! Ibland får jag öppna paintprogrammet och göra ändringar på texturen men det blir ren rutin efter ett tag. Kolbox och baktank från Sb, panna m.m. från Ke, en del från N och en del från Y. Det är så jag jobbar! Ni ser det nyinförda slutljusglaset som stackars Svenolov kämpar med att få bort i färdriktningen, baktill fungerar det perfekt. Alla animerade mesher från Y skall arbetas om, flyttas eller tas bort - men som sagt, jag känner att jag nu har bra koll på hur man skall göra! Bilderna visar dagsläget:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|