![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
hur gör man för att skapa en växel inne i en tunnel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
I en standardtunnel kan du inte lägga in en växel, men titta på 'AJS Tunnel Kit', som finns att ladda ner från DLS. Med detta kit kan du skapa en hel bangård under jord om du vill.
Nelson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jo det går att lägga växlar i tunnel.
![]() ![]() Enklast är att inte göra berg först utan dra spår och sätt ut växlar och signaler först. (Annars går det med genomskinlig verktyget att göra i efterhand)Se också till att det är en ganska bred tunnel annars riskerar signalerna att hamna i väggarna. Här har jag använt en av Italienska Gallerie tunnlarna. Gå till denna länk http://www.trainzitalia.com/ klicka på översta Trainz Italia och registrera dig, sedan är det bara att ladda hem. Göran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
men om man nu vill göra en tunnel i vilken de finns ett spår som delar sig till två spår vilka fortsätter i olika tunnal... går de?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Då har du problem, i princip går det men någon riktig tunnel blir det inte. Je mig några timmer skall jag visa.
Göran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
ja för ja tänkte mig ju lite i stil med tunnelbana
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag viste inte att det var tunnelbana du söke efter har jobbat som f-n för att beskriva men återkommer om detta. (jobbdag imorgon) sök på tom-sa på user name på DLS där har du tunnelbana med stationer och där går det att göra växlar i tunnlarna har själv gjort bana men kan inte htta den just nu.
Göran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Sök på "tube" på DLS så kommer du att få upp tom-sa's tummelbanne kit har gjort en bana förut men kan inte hita screen-shoten . Återkommer i morgon. God Natt.
Göran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag hade ett förslag häromdan, titta på 'AJS Tunnel Kit', som finns att ladda ner från DLS.
Nelson |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Verklighetstrogrna växlar och korningar? | lan | 3D-design - Trainz | 2 | 2004-02-29 19:49 |
Snygga växlar, korsningar och spår | lan | 3D-design - Trainz | 3 | 2003-09-16 08:10 |
Tåg spårar ur, fel växlar läggs om... | Pelle E | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-03-08 21:33 |
Hur får man fria växlar? | kritse | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2003-01-28 14:37 |
Hjälp, hur gör jag. Växlar. | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 17 | 2003-01-12 14:41 |