Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-13, 23:59   #61
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard Bilder

Hej!

Hittade lite trevliga reklambilder på train-sim.com so jag har testat att placera ut....Obs! Detta bara för att se hur det såg ut...
Bifogade bilder

Gammal 2005-04-14, 00:06   #62
knebert
Medlem

Standard Ännu flera bilder

Här kommer lite bilder tagn från ett par olika ställen på rutten...Bygget går numera stadigt framåt....Bygger en liten stund åt gången, men som sagt var nu går det åt rätt håll...
MVH Kenneth
Bifogade bilder

Gammal 2005-04-14, 00:09   #63
knebert
Medlem

Standard Obs!

Hej igen!!!

Jag ber er observera att detta inte är det slutgiltiga utan de flesta av husen som finns här kommer att rivas och ersättas med andra som ser mycket bättre ut....Jag har mest satt ut dessa (svenska husen) för att testa hur det kan se ut...

MVH Kenneth
Gammal 2005-04-14, 05:57   #64
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Erik: Nej, hur loggorna ser ut på tågen, kan man ju inte veta tills man testat det!???? Synd att det inte såg bra ut!

Knebert: Behåll brudarna på reklamskylatrna, men låt dom göra reklam för spättekaka (stavas det så?????), volvo m.m.

Syns att det går framåt med rutten och det ser bra ut!!!! Har du inga gravstenar till kyrkan? Det finns gravestones i Marias Pass (tror det var i den rutten!?).
Gammal 2005-04-14, 13:31   #65
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Jovisst finns det gravstenar...Har bara inte fått dit dom ännu.
Skall jag ha kvar dessa reklamskyltar så tänker jag behålla de som de är....Ev kommer jag att göra om någon av dom..Tycker inte det har någon betydelse om de gör reklam för något amerikanskt, i vårt amerikaniserade samhälle.
Men man får se hur det blir...I varje fall så tycker jag att det är en trevlig syn....

Jodå, det kanske syns att det går framåt med rutten...Det som jag kanske inte talat om för alla är att det finns ett enkelspår på rutten och detta kommer att trafikeras enbart av dieseltåg....Fick denna idé när jag satt och körde med Kamelen...Då slog det mej att sträckan Malmö-Karlskrona körs med diesel och på denna sträcka finns ju som bekant både el och diesel....
Vad tycks? Kan man köra på denna linje? Eller skall man enbart ha eldriven trafik?

MVH Kenneth
Gammal 2005-04-14, 13:47   #66
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Roligare med blandad kompott...
Gammal 2005-04-14, 19:06   #67
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Verkligen fin och spännande rutt du har gjort. Jag ser att du redan lagt ut bommar och signaler, så jag undrar har du lagt ut spåren helt färdig alltså från början till slut.
Jag har, på min rutt ännu inte lagt ut bommar och signaler förrän jag lagt ut spåren helt till Göteborg. Vill inte ta risker för nya krascher igen.

Lycka till i fortsättningen.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-14, 20:35   #68
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Eftersom jag bygger på en rutt som spåren redan är lagda på så är det ingen fara...Men det skall ochså bytas en del spår och byggas en del nya, bland annat skall det finnas spår till en flygplats och lite annat smått och gott...Hamnen har jag inte börjat på ännu och den kommer att byggas om ordentligt mot originalet....Så vi får se vad det blir av det, bygget går framåt....Jag hoppas bara att det sen finns någon som vill rätta till felaktigheterna med signalerna när man väl kommit så långt..Men det är klart risken finns för att det kraschar, men det är bara en sak som gäller...Backup, backup, backup....

MVH Kenneth
Gammal 2005-04-15, 09:34   #69
knebert
Medlem

Smile

Hej igen...

Nu fick trafikbolaget hyra in ett lok för att klara av den kalla vintern och då passar det väl bra med den här damen....

MVH Kenneth
Bifogade bilder

Gammal 2005-05-26, 22:15   #70
knebert
Medlem

Post Dags för en ny status

Hej!

Efter ett jäkla strulande med terrängen har jag bestämt att fixa till hela terrängen så att man kan se var man åker någonstans...
Eftersom rutten är 25 mil så om man då åker från södra Skåne så hamnar man ungefär vid Göteborg om man kör E6...Så därför kommer landskapet att ha skiftande form, från det "platta" Skåne till det mer kuperade Småland/Halland...

Så nu har jag byggt ett par broar och fixat lite med en "bonnaväg".....

Obs! Jag vill göra er uppmärksamma på att naturen kan se konstig ut på bilderna, men det är inga färdiga bilder som visas.

MVH Kenneth
Bifogade bilder

Gammal 2005-05-29, 07:27   #71
gippermand
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Skicka ett meddelande via MSN till gippermand
Standard Skylt

Jeg kan se at du har hittat skylt på train-sim.com men jeg har også nogen, de er godt nok ældre men alligevel nogen du kan ha på og du kan hente dem her.
http://www.gipper.dk/Download/Scener...f/de_Bill1.zip
www.modeljernbanen.eu/phpBB2/index.php
Alle er velkommen
www.gipper.dk
gipper@os.dk
gippermand besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
B-lokets status. Jonatan 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 5 2004-12-16 17:53
Protjekt X7 status prymikom 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 26 2003-01-06 02:07

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:12.