![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej.
Funderar över varför det kan skilja så mycket mellan det värde gMax visar för antalet totala polygoner och vad TOE visar? Som exempel visar gmax att min SKF lastkaj med kran etc tar upp totalt 144 polysar men öppnar jag i toe så säger den hela 278 ? ![]() Kan det vara alla helper points för prodktkön som förvillar TOE?
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-04-05 klockan 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Member
|
![]()
Bruger du "2 sided" (dobbeltsidede) texture? Disse vil reelt give dobbelt så mange polygoner, og det er det tal TOE skriver i parentesen hvis ikke jeg husker helt galt... Disse medregner gmax ikke....
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Nej, inte vad jag vet. Det är väl inte default utan något man måste välja? EDIT: Antar att du menar den under "Shader basic parameter - 2-sided"? Nej, den klickar jag inte för. Jag kan även se igenom lådor ifrån insidan vilket väl inte gått om jag använt 2-sidig textur?
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-04-05 klockan 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
En sak jag funderade på är att jag konverterar till "editable poly" och då halveras ju ytorna till en hel poly i gmax istället för delad diagonalt. Läste det i nån tutorial och har sen fortsatt så men det är kanske helt fel? Vore intressant at veta vilken som visar rätt egentligen.
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Testade lite nu...
Det är nog så att jag blivit lurad genom att exportera med mina boxar som "editable poly", om jag konverterar tillbaka till "editable mesh" så öker polygonvärdet upp till det som TOE visar... Skall man alltid exportera i mesh läge eller kvittar det förutom att antalet polygoner visas fel i gmax? Så även om gmax visar en yta som endast en poly i "editable poly läge" så är det egentligen 2? ![]() Fast ganska naturligt egentligen, det hörs ju på namnet, polygoner... Precis när man tycker det börjar lossna så är det tillbaks på ruta ett tydligen ![]()
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-04-06 klockan 08:19. |
![]() |
![]() |