![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
En fråga.
Är det möjligt att bygga en "animerad" spårspärr? Jag har funderat på om det går att göra den som en växelställare och när den sedan skall användas i Surveyor så gör man en växel där den ena delen är osynligt spår och den andra delen "vanligt" spår. Då man "lägger om" växeln mot det osynliga spåret hamnar spårspärren i påläge och läggs den mot det synliga spåret hamnar den i avläge. Skulle detta fungera? Om det går, vill/kan någon bygga en sådan? Jag kan fota en spårspärr om bilder behövs. Roger ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Borde inte vara några problem. Det enda som är svårt är väl själva animeringen men kan man få till sågverk med truck som i UTC borde väl en spårspärr också gå att få till...
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det en sån här ni menar. Tyvärr i så fall, har jag ingen bild på någon i uppfällt läge.
Bengan |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Snygga bilder Bengan
![]() Tomas: I Banverkets Materialkatalog finns det lite bilder på spårspärrar. Om dom är användbara kan jag inte avgöra. Om man söker med ordet spårspärr* i fältet benämning och bockar i visa bilder får man bilder liknande denna: ![]() Roger ![]() |
![]() |