| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Moderator 
			
			
			
			Reg.datum: Dec 2002 
				Ort: Jönköping 
				
				
					Inlägg: 2 867
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej! 
		
		
		
		
		
		
		
	Körde på EDK och kom ut på linjen efter en stunds körning så slutar spåren med två stoppbockar som kommer efter 2 mins körning!?[V] Varför? Innan det så passerar man skog gjord på "usdecidioustreeclump#" (heter nåt sånt!) # = 1,2 Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design...  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Varifrån och varthän? 
		
		
		
		
		
		
		
	Det finns en del banor som inte är mer än antydda ut från stationerna, exv S:a Stambanan norrut från Lund. /Lars B  
		 | 
| 
		 | 
	
	
| 
			
			 | 
		#3 | |
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Mölndal 
				
				
					Inlägg: 4 267
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 [V] Usch och tvi, sånt avskyr ja. Testade wuppertal just, körde en stund, sen bomm in i en stoppbock. Ja gör nästan alltid en egen path, så ja får köra "hela" rutten i lugn och ro. Den pathen brukar ja kalla för start till stopp. ![]() Hawk    | 
|
| 
		 | 
	
	
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej. 
		
		
		
		
		
		
		
	EDK var lite knepig att hitta i från början, särskilt när man startde i Köpenhamn. Fick titta på spåren i Activity editor för att se vart de gick, lite jobbigt [V]. Jag gjorde precis som Hawk gjorde första gången i Wupperexpress [B)]. ![]() Mvh... Anders http://members.chello.se/tjalle/train1.html  | 
| 
		 | 
	
	
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kom ihåg att köra på högra spåret i färdriktingnen på WuppeExpress då signalerna inte automatisk finns på båda spåren och riktingarna som i sverige. 
		
		
		
		
		
		
		
	/Pursche   Lokförare  | 
| 
		 | 
	
	
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 86
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej på er alla som kör EDK ! 
		
		
		
		
		
		
		
	Jag håller på ock förlängre EDK Man kör Malmö-Ystad ock Malmö ock Trelleborg Är det nån som vet nåt bra Fotoprogram så ni kan få se bilder på den nya Banan ! Hälsningar Stefan Lindmark i Gävle StejägarnsLindmark i Gävle  | 
| 
		 | 
	
	
| 
			
			 | 
		#7 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2002 
				Ort: Solna  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 289
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 ![]()   Jonas Bodell VD för BOPGE  | 
|
| 
		 | 
	
	
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Junior Member 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej folkens fra Sverige. Jeg er, sammen med Erich, ved at finde ud af Sverige's signal-systemer. Jeg har hjulpet Erich en del ang de danske signaler, der er mycket mycket forskellige fra de svenske!!! men HUSK!  I DK kører man i høger sidan, og man kører i høgre sidan helt til Malmø, for det meste, da det er nemmest, og da sporet er vexel-spor, faktisk helt fra København til Malmø.  
		
		
		
		
		
		
		
	 ..REMINDER DK-SIGNALER: på station: PU-signal, grønt blink= Udkørsel-signal er grønt. 2-grønne i signal betyder næste signal er grønt. er der kun 1 grøn, betyder det enten næste er rød, eller næste signal er med nedsat hastighed (grøn under GUL) .. Ja, vi bruger GUL i signaler.. [8D]... Hygge. Kim E  | 
| 
		 |