Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-30, 11:53   #1
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard Hur uppdatera TANE

Jag har ett helt nyinstallerat TANE. Det har uppdaterat sig själve en gång och är nu uppe i version 78660.
Finns det inte en SP1? Men det kanske är något som kostar pengar.
Med jämna mellanrum kommer det ju mejl med förslag på ej kostnadsfria uppdateringar i min e-post.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 12:15   #2
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Senaste build är 81296, vilket är SP1 + HotFix 1 tror jag.

I menyrutan som dyker upp när du startat TANE, välj Trainz Settings, gå till fliken Install och tryck på knappen "Check for T:ANE updates", så ska spelet uppgradera sig själv.

Uppdateringar av TANE kostar inte pengar.
Gammal 2016-05-30, 13:52   #3
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Hej!
Detta är information från första raden på den länkade sidan under.
Jag fick göra samma sak!

For existing customers with build 79000 or lower, we recommend you upgrade to TANE SP1 by installing the full version available for download from your MyTrainz.com account. You can then import your content from your existing build into the new build if you wish.

http://www.trainzportal.com/pages/tane-sp1-patching

När du öppnar denna länk så kommer det upp en informationsruta. Spara eller skriv ner informationen i den, så att du gör rätt efter uppgraderingen!

mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 11:13   #4
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Jag har tittat på sidorna och undrar lite över vanlig och Deluxe edition. Är det någon skillnad som jag måste ta hänsyn till.
Filen som jag kunde hämta ner på http://www.trainzportal.com/pages/tane-sp1-patching var bara en liten fil som sedan kunde starta en online nerladdning och installation. På min egen dator har jag en annan fil, TANE SP1 - 80349. Det är en rejält stor sak på 7,72 GB. Är den lämplig att köra.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 15:18   #5
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Deluxe innebär att det ingår extra rutter och det bör du inte behöva ta hänsyn till eftersom vad du har köpt styrs av ditt serienummer, och då får du möjlighet att lada ner de filerna inuti spelet.

Jag gick in på MyTrainz på Auran.com och registrerade TANE med serienumret och på vänsterkanten finns det en länk "Download T:ANE" och då kan du ladda ner "din version" därifrån.

Den stora filen som du nämner kan mycket väl vara den du ska ha, min var ungefär i den storleksordningen.

Nu kör ju jag Mac, och vet inte om det går att göra på samma vis hos pc-folket, men jag bytte bara plats på TANE versionerna och sedan startade jag upp trainz och följde instruktionerna från informationsrutan.

mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48.