![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#166 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Ledsen för misstaget att föreslå det.
![]() |
![]() |
#167 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Har visa redan fått den uppgraderingen?
Hur länge får vi andra vänta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Veteran
|
![]()
Ja, bara vi som är betatestare av SP1, men den dröjer nog inte så länge till !?
![]() |
#169 |
Veteran
|
![]()
... av SP1 pågår som bäst, och jag är involverad.
Men vad jag upplevt hittills av TANE är nog det bästa jag sett i simulatorvärlden . Hoppa på tåget, du kommer att bli nöjd när allting kommer på plats ![]()
![]() |
#170 |
Veteran
|
![]()
... som en del redan börjat med, borde ha en egen tråd - denna!
För att undvika dubbelarbete bör var och en anmäla här vad de tänker "TANEllisera framöver!!! Jag har gjort över 2500 assets som fungerar i TS2010 och jag har ingen chans att kolla alla ![]() Såg just att ekan tagit sig an BJ O och en Yo7a. Själv har jag konverterat ångF, Ds, Du, Da, elF, ångWt, Yo6p, Gp och Op. Jag gör inte nya versioner utan behåller Kuid - jag tror att om 2-3 år kommer nästan ingen att köra äldre versioner än TANE och de som gör det får själva spara det som finns idag här på forumet. Kom gärna med idéer om detta:
![]() |
#171 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ändra versionen på asseten du uppdaterar genom att öka sista siffran i kuid2:an ett steg. På så sätt krockar inte de nya med de gamla och om man skulle hitta både gamla TS2010 versionen och nya TANE versionen så vet man vilken som är vilken!
![]() |
#172 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Och vad händer i TS2010, som väl kommer att skrika om att det finns update att hämta??? Om man inte ändrar build till 3.7 eller högre. Info om detta vore fint att få!!!
![]() |
![]() |
#173 |
Medlem
|
![]()
Antingen så flyttar du dem som mappar, då är det bara att gå in i varje config och ändra versionen på kuiden (eller byta till kuid2 på prylar som har gamla kuid). Eller så flyttar du dem via cdp-er och öppnar upp dem i CM i TANE och där markerar och högerklickar på de du vill uppdatera och väljer Create new Version (så heter det i TS2010 i alla fall), så uppdateras versionsnumret automatisk (eller kuid omvandlas till kuid2)
Så länge du inte laddar upp dem till DLS så kommer inte TS2010 att klaga, den vet ju inte om att de nya versionerna existerar.
![]() |
#174 |
Veteran
|
![]()
I TANE hittar jag inget create new version???
Jag kan ju göra det i CM 3.3 som jag gjort med BJ lokis på bilden. Skapa ny version, dra in den till Trainz Content i TANE, rätta fel, testa att den fungerar och submitta den. Sen tillbaks i CM 3.3 och deleta den. Titta längs ned på antalet assets jag gjort, så förstår ni att detta är en 5-årsplan ![]()
![]() |
#175 |
Veteran
|
![]()
Började med det första lok jag gjorde 2001 (kuid-ordning och oreda
![]() In med lok och dependencies, "speed-limit" och shadows bort, testa (bild 1) - loket gjordes under min "glansfulla" period så det blev till att bearbeta texturerna också - resultat efter 1½ timmes jobb (bild2) avslutningsvis C&Os Ånglokshytt under en tutorialfärd, alla reglage reagerar helt naturtroget liksom ljud, skuggor och grafik när det vaggar fram på dåliga spår - en häftig upplevelse ![]()
![]() |
#176 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
STW's (Tomas) luftledningspaket (= stolpar, Morabryggor, fackverks dito, mm) gick in utan några större problem, och verkar funka hur bra som helst
![]()
![]() |
#177 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Då får jag prova installera om kontaktledningen, för för mig funkar kontaktledningen inte alls. Kan inte ändra några alternativ eller något, får bara fram ett läge: grå stolpe med centrerad utliggare... (och till bilderna du postade i screenshots: grymt snyggt!!!)
![]() |
#178 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Finns det många assets med samma fel så kan man för de mesta skriva script relativt enkelt som fixar det också. Uppdatera build-nummer är enkelt till exempel, så mycket sådant tråkjobb kan man ju få slippa.
![]() |
![]() |
#179 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#180 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Praktexempel på vad som kan hända under utvecklingsfasen av TANE.
En rättning av "nåt" medför en ny bugg i " nåt" annat.... Så,det gäller att Beta testarna är på hugget! Fungerade bra i bygge 78667 men inte i sista 79199. Chase mode: ![]() Cabin view: ![]() Var är röken???? |
![]() |
![]() |