| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#16 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jun 2010 
				Ort: Yxlan, Norrtälje 
				
				
					Inlägg: 1 350
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jo, jag tog och laddade hem den nuvarande officiella tender hytten bara för att konstatera att den röda indikatorn tänds.  
		
		
		
		
		
		
		
	Så var det och dax att krypa in i koden: Gjort nedan ändringar avseende 1:a felet: Tar nu hänsyn till 2 input parameterar för att kunna beräkna maxCoalMass: Kod: 
	    if((maxCoalMass = loco.GetEngineParam("max-coal-mass")) == 0)
	     maxCoalMass = loco.GetEngineParam("max-fire-coal-mass");
Kod: 
		 if(maxCoalMass > 0)
	       firebox.SetNamedValue("amount-burning-coal", loco.GetEngineParam("coal-mass") / maxCoalMass);
	    else
               firebox.SetNamedValue("amount-burning-coal", loco.GetEngineParam("coal-mass") / 520); // default värde
2:a felet. Hämtade hem den nuvarande aktiva ånglokshytten från "nätet" och fann till min förvåning. att jag under nån editerings process tagit bort H:t i whistle_leverH!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alltså: Kod: 
	if (whistle_lever)        	    
     whistle_leverH.SetValue(pbcd.whistle_leverH_val);
Vidare så har jag tydligen utgått från enligt min config fil: Code copied mainly from PB15 steam cabin script file (Kommer själv inte ihåg detta!)  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2008 
				Ort: Uppland, Sverige 
				
				
					Inlägg: 2 733
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			På det första felet så tror jag nästan att du kan byta ut den koden till bara: 
		
		
		
		
		
		
			maxCoalMass = loco.GetEngineParam("max-fire-coal-mass"); Har kollat runt på nätet och har knappt hittat något om max-coal-mass annat än i CCG där både den och max-fire-coal-mass finns, som jag nämnt tidigare. Så jag tror att max-coal-mass helt enkelt är en felskrivning och smugit sig in och hängt kvar. Nästan samtliga lok som jag har installerade använde max-fire-coal-mass och om man försöker att skapa en engine-config i Content Creator Plus så finns inte ens max-coal-mass som attribut att lägga till. Jag misstänker därför att det är en felskrivning och om du bara ser till att använda max-fire-coal-mass på alla dina steam-engine-configs så skall det inte vara några problem. Och din upptäckt förklarar ju det andra felet. 
				__________________ 
		
		
		
		
	-k-  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |