Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-29, 19:26   #1
sealpower
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard Programuppdateringsdags?

Lång historia kort:
Jag har blivit erbjuden ett rätt bra pris på senaste utgåvan av 3d studio (3dsmax 2012) och funderar om det är läge att uppdatera.

Det skulle inte alls varit aktuellt om jag inte nyligen gjort en ordentlig datoruppgradering vilket tyvärr lett till att min gamla version inte längre fungerar så bra (inget 64-bitars stöd). Därav min inaktivitet på sistone.

Frågan är nu ifall någon har nån koll om de gamla exporterings plugin-erna fortfarande funkar? Auran verkar inte ha klämt ut några nya sen 2008
Gammal 2012-02-29, 19:28   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Lång historia kort:
Jag har blivit erbjuden ett rätt bra pris på senaste utgåvan av 3d studio (3dsmax 2012) och funderar om det är läge att uppdatera.

Det skulle inte alls varit aktuellt om jag inte nyligen gjort en ordentlig datoruppgradering vilket tyvärr lett till att min gamla version inte längre fungerar så bra (inget 64-bitars stöd). Därav min inaktivitet på sistone.

Frågan är nu ifall någon har nån koll om de gamla exporterings plugin-erna fortfarande funkar? Auran verkar inte ha klämt ut några nya sen 2008
Det finns en fungerande Beta plug-in till 2012 faktiskt.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 19:31   #3
sealpower
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Det finns en fungerande Beta plug-in till 2012 faktiskt.
Så pass?
Man tackar för upplysningen. Man är väl bara kass på leta då
Gammal 2012-03-01, 08:13   #4
pussgurkan
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Standard kolla här

http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php5/Downloads

Downloads
From TrainzOnline
Jump to: navigation, search
The following files are made available to Trainz third-party developers for testing and development purposes only. These files are not for redistribution and are not to be mirrored for any reason. Downloads listed on this page are pre-release quality and may contain serious bugs which damage your Trainz installation, crash your computer, vacuum your cat, etc, etc, you know the drill.

This is the only N3V-provided executable download page on the trainzdev site. It is strongly recommended that you do not download executable or archive files from other trainzdev wiki and forum pages unless you have verified the identity of the user who uploaded them.

Exporters

Media:MaxExportersTS12.zip contains TS12 plugins for Max 4, 5, 6, 7, 8, 9, 2008 32-bit, 2008 64-bit, 2009 32-bit, 2009 64-bit, 2010 32-bit, 2010 64-bit, 2011 32-bit, 2011 64-bit, 2012 32-bit, and 2012 64-bit. (Current build dated 111019.)
Media:TrainzImporterTS12.zip contains TS12 tools for converting simple xml models and animations into Trainz .im and .kin formats. This is only useful to programmers looking to create new "exporters" for other modeling software. (Current build dated 111019.)
Gammal 2012-03-01, 20:00   #5
sealpower
Medlem

Standard

Man tackar för informationen, då blir det kanske så att man slår till ändå.
Det blir spännande att se vad som hänt sedan MAX 6

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45.