![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Ja det kanske inte passar så bra in i ett tåg forum. Men såg att bilder på bussar verkar ha accepteras så då gör jag ett försök med bilder på fartyg. Även fast jag inte direkt intresserad av båtar och fartyg.
Alla bilder togs sommaren 2011. M/S Isabella i Stockholms skärgård. ![]() M/S Amorella anländer till Åbo. ![]() M/S Sea Wind i Åbo. ![]() ![]() M/S Silja Europa "Silja Line" och M/S Rosella "Viking Line" utanför Mariehamn/Åland. ![]() M/S Rosella lämnar Åland ![]() M/S Silja Europa i Mariehamn/Åland. ![]() M/S Silja Symphony lämnar Stockholm ![]() M/S Silja Festival lämnar Stockholm. ![]() Och M/S Victoria lämnar Stockholm. ![]() Jo det blev några bilder. Finns inte så mycket annat att göra hemma just nu än att ladda upp en massa bilder... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Fina bilder, speciellt bilden från Mariehamn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Fina bilder.
![]() Den här och bilden under den var ju ljuvliga. Vilken idyll! ![]()
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Mycket fina bilder! Tallink-båten Sea Wind, på bild tre, är väl ett godsfartyg skulle jag tro?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
M/S Sea Wind är ett passagerarfartyg, som dock tar ombord lastbilar.
![]() Snygga bilder! ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Bara att tacka för alla kommentarer kul att bilderna gillades!
![]() Bombardier Train/bönan: Sea Wind är ett så kallat Ro-ro-fartyg tror jag det heter. Sea Wind är även en tågfärja och fartyget användes för att frakta godsvagnar mellan Stockholm och Åbo. Det var Green Cargo och VR de finska järnvägarna som hade detta avtal. Men nu lägger Green Cargo och VR ner verksamheten mellan Stockholm och Åbo. simonbertilsson: Jo det är verkligen en idyll och det var ju därför som jag skyndade mig ut på däck för att fota. ![]() Sedan ville jag ju ta några bilder på fartygen också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Det enda tråkiga är att det ska vara så mycket alkohol på båtarna. Men det är ju det som får rederierna att gå runt. Men det är sorgligt att se när man sitter och äter frukost hur det kommer bakfulla människor och de startar dagen med en öl till frukosten. Men som sagt det är trevligt att åka genom skärgården och se på utikten/alla öarna. Laddar upp två bilder till! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |