![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Någon som vet vart jag kan hitta "udda" bussar att fota? Altså bussar som inte är de vanliga Omnicity/link och Lions city, utan udda, "sällsynta"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Taxinge och Ryssjöbrink (utanför Nykvarn) trafikeras av två normalgolvare, från -98(?), dörrstängning 1-1-0, ingen dörrbroms, turiststolar (om man jämför med "turiststolarna" på 676), samt ibland gratis tidning, LT!
![]() Bussarna som trafikerar linjerna är Nobina 4108 och -09. //Jocke
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Scania Lahti har Ösmogaraget några av. Vette tusan vilka linjer de går på dock.
Carrus City finns tre exemplar av hos Arriva Vallentuna (om de ännu inte är slopade). Volvo B7L finns i något enstaka exemplar i Spånga. Scania OmniCity II räknas väl som sällsynta? Finns ju bara i typ 4 exemplar hos SL eller nåt sånt ![]() Det är de sällsynta vagnarna jag kommer på just nu som går i SL-trafik. Sedan finns det ju en hel del annat som inte går i SL-trafik jag skulle kunna rabbla upp om du är intresserad av det, men då blir det en lång lista.
![]() Senast redigerad av Mikey den 2011-11-14 klockan 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Måste visa min "udda buss" som jag fotade idag =D
modellen är inte så udda, så försök hitta det udda! (ber om ursäkt för trådtjuvning samt kass bild)
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Skapar en ny tråd!
|
![]() |
![]() |