![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Vi DONJ:are tycker att Gult och rött är en förfärligt ful färgkombination.
Nej rött och Vit skall det vara. Därför har jag skinnat om STW,s gamla klotväxlar och släpper dom på downloadforumet nu. Deras Copyright tillåter såvitt jag förstår det om dessa släpps som separata assets med Copyright vilkoren bibehållna i config filen. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Snyggt och snabbt jobbat björnl ! En undran bara, är inte rött uppåt vid kurvläge och vitt uppåt vid rakt fram? Skulle verka mer logiskt ????? Jag vet inte hur det var på DONJ, men avvek man i färgsättning kan man ju ha avvikit i signalbild också ???
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
klotväxel.jpg
Förlåt den dåliga skärpan... Det ser väl ut som att Björn råkat vända det uppochner? =) Senast redigerad av spyfrog den 2011-04-26 klockan 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Normalt på järnvägen är det Gult (vitt) uppåt när växeln ligger i Normalt läge Det kan alltså i vissa fall vara kurvläge. Hur det var på DONJ vet jag dock inte.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej allesammans
Ni har absolut säker rätt för sådant har jag inte reda på. Men då måste urprungsväxeln varit fel den med ju för jag har bara bytt ut gult mot vitt. Nå jag fixar det och lägger ut en uppdatering. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hallå björnl,
vem har inte vänt saker upp-och-ned då och då!!! Det är just detta vi har vårt forum till! Men kolla upp med nån på DONJ för du kan ju ha gjort rätt från början! Egentligen en skitsak men vad växelklot visar för signalbild var nog rätt viktigt ?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag förstår inte ert problem? Det finns ju både en vänster och höger variant. Det är väl bara att välja rätt.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej alla
DONJ kör nog på allmän standrad och jag har inte modelerat mina reskinnade växlar efter DONJ så jag har inte gjort någon specialabrovink. Nu har jag fösökt få ordning på dessa och denna version är lite annorlunda med texturen. Kan någon kolla om detta fungerar bättre. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |