![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#706 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Japp.
![]() ![]()
![]() |
#707 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() P.S. Jag använder euroscope nu :P D.S
Hälsningar Max ![]() Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a ![]() Senast redigerad av maxlk96 den 2011-02-18 klockan 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Medlem
|
![]()
Jag kommer gärna med Bertil Yngve. Eller varför inte Petter Niklas
![]() Och sen måste jag bara fråga bönan: Flyger du online? ![]()
![]() |
#709 | |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#710 |
Medlem
|
![]()
Ok, det är faktiskt inte så svårt som det verkar. Det bästa i början är att bara logga in på en frekvens och lyssna på hur det går till, dock så är det då bra att logga in med callsign "OBSERVER" eller liknande så att vi flygledare vet att det planet inte kommer att lyfta.
I denna tråd på fsn finns mycket bra nybörjar-info. Om du känner att du skulle vilja börja med att flyga online så kan jag gärna svara på frågor/hjälpa dig att komma igång. En sak är iaf säker, om du "tar steget" kommer du inte att ångra dig! ![]()
![]() |
#711 |
Medlem
|
![]()
Jag började med det (VATSIM) för ett halvår sen men det är först nu det börjar användaf för att datorn har blivit för slö för TRS09/10
![]() Jag håller med wasso HELT! jag började och jag var väldigt nervös i början men sen med tiden går det bättre och bättre ![]() ![]() Glöm inte nu Bönan att även om du "gör fel" så blir du inte halshuggen iallafall ___________________ ESGG_TWR: no further ATC available so monitor UNICOM unicom on 122.800 :P
Hälsningar Max ![]() Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a ![]() Senast redigerad av maxlk96 den 2011-02-19 klockan 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hur funkar detta med att flyga online?
Kan man vara flygledare, och leda flygplanen? För jag är inte så bra på att flyga själv ![]()
![]() |
#714 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Läs mer på http://www.ivaose.com/ och http://www.vaccsca.org/ som är de svenska/skandinaviska divisionerna på de två största nätverken IVAO och VATSIM.
![]() |
![]() |
#715 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Om du är intresserad av att börja flyga online rekommenderar jag VATSIM av den enkla anledningen att de har fler och mer aktiva flygledare än IVAO. Är själv både pilot och flygledare på VATSIM och är öppen till att ta emot frågor om du undrar något ![]()
![]() |
![]() |
#716 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#718 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#720 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
FS2004 och addon FSMetar (bilder) | Rojje | Off-topic | 11 | 2005-02-22 15:09 |
Lite nya bilder från L-S | Balder | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2005-02-19 19:20 |
Lite blandade bilder med nya kameran... | Olaf Lindström | Off-topic | 1 | 2005-01-29 19:21 |
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2003-07-26 09:58 |
Lite Bilder på X1! | Dson | Off-topic | 1 | 2003-04-23 20:47 |