![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag tänkte att nån som har idéer kan ge mig tips på fina färgscheman för X10 , T43 , Ue , Ub med fler.
Själv har jag suttit i timmar men inte fått fram några snygga ommålningar(idétorka) |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Varför inte Blue-x målning till T43 och X10
|
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Håller med Richard, Blue X målningen är ju skitsnygg!
Annars hade du gjort en fin målning på Y7:an, kunde ja målat dom andra likadant. ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
|
![]()
Jag tänkte mig något mer ovanligt som inte finns på andra lok.
Men visst ska försöka göra T43 blue x. Pierre vilken av målningarna menar har gjort 5-6 stycken och vet inte exakt vilken jag har visat här. |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
|
![]()
Bild på T43 bluex
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Strunta i vad jag sa förut. T43 Blue-X blev skitsnygg! Måla alla andra likadant, men skippa SJ-loggan. Sätt dit en egen istället, t.ex. OJ = Olli Järnvägar
![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
T43 är skit snygg Men kan du försöka få en lite mer lila färg samt ta bort dom bål fälten på huvarna och ersät dom med lila.Obs glöm inte dom blods röda sträken.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Moderator
|
![]()
Jag har tagit färgen från originalloket och villl helst inte byta.
Jag har även gjort hela loket i mörkblått med den röda randen bild kommer snart. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Prov ommålning | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-10-09 07:32 |
Ommålning Tbis, nån som har lust. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2003-01-16 23:06 |
Bild på min ommålning till Banverkets Rc | Nicke_123 | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-01-10 00:08 |
Ny repaint från Bobjörk: Banverket T43 0258B | bobjörk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-09-21 12:20 |
Efterlysning: T44 ommålning | MatsH | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-09-11 17:32 |