![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
Hej!
Kan någon förklara varför växlar läggs om mitt under tågsätten och orsakar urspårningar. Växlarna är rätt byggda så det är inte problemet. Har provat att "signalskydda" växlarna också men inget hjälper helt plötsligt läggs en växel om och tågsättet spårar ur. Någon som vet???????????????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Hur många AI-förare har du igång? De tycker jag kan vara lite bedrövliga ibland.
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
Hehe jo, ibland snor dom tågvägen. hehe ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
Det beror inte på att växlarna "kör upp" utan de ligger rätt... det kan exempelvis hända när ett tågsätt är på väg in på en station och när lok och ett antal vagnar passerat så läggs plötsligt växeln om och urspårningen är ett faktum... det gäller när jag använder AI förare men så här illa kan väl inte TRS fungera det är ju långt ifrån realistiskt att växlarna inte är förreglade när tågsätt passerar över...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har också märkt av detta. Växlarna skall inte kunna ändras om ett tåg står över dem men de gör det ändå. Men tågen tycks kunna spåra mer, även om ingen växel finns i närheten, än vad de gjorde i TRS2006.
Varför vet jag inte, kanske missmatch mellan TS2009 och banan som kanks ekommer från pre TS209. Man kan ju ändra urspårningsfunktionen i Surveyor - Main menu - Edit session - Startup option Senast redigerad av CGD den 2010-01-08 klockan 12:20. |
![]() |
![]() |