![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej! Jag är påväg att köpa en Imac, för att de verkar vara bra med inbyggd CD-fack i skärmen.
![]() ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-18 klockan 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Vad använder du datorn till idag? Vad är viktigt helt enkelt, annars kan man inte svara på din första fråga...
Ang. pris se här: http://prisjakt.nu/kategori.php?l=s3...ms=l=s34922294 Billigast = blocket! Senast redigerad av Olaf Lindström den 2009-02-18 klockan 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Moderator
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
Vilka tågsimulatorer tänkte du köra i Imacen? Tänker du köra Windows via bootcamp? Har du kollat att alla spel fungerar i den miljön? Vilken version av Windows tänker du köra via bootcamp? Varje gång du tänker switcha mellan Mac och PC (Windows via bootcamp) måste du boota om Macen. Verkar en aning omstädligt, men det är klart, Imacen är rätt snygg att se på.
![]()
![]() |
#6 | |
Moderator
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Rekommenderar inte en Mac till tågsim. Har en kompis som har en sådan.
Men ska du ha den som prydnad så är den som sagt mycket fin ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
om man inte vill köra bootcamp så fungerar VMWare alldeles utmärkt att köra en virtuell maskin. Kan bli lite slöare men slipper reboot.
Inte testat att spela så mycket på Mac (använder MacBook) men fungerar utmärkt till bildbehandling (Ps) osv. Väl fungerande maskiner, crashar inte ofta och stödet för spel blir fler och fler. Men tyvärr kanske inte för tågsim ![]()
![]() |
#9 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-19 klockan 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Mac är ju mer en kontorsdator än en speldator så om du ska köra simulatorer så ska du köpa PC istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Men om jag köper en Mac ska jag nog köra med Bootcamp så att jag kan switcha mellan Mac och Windovs.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Som flera andra redan sagt, en Mac köper man inte om man vill spela. För kontorssysslor är dom dock jättebra + att dom ser förbaskat läckra ut!
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |