![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej
Jag skulle vilja minska ner startmenyn men vet i tusan hur man gör.... Har sett detta på andra ställe såsom bilder på nätet med mera, men ej fått grepp på hur man gör. Någon som vet??? Skickar med en bild på det som jag vill minska ner... MVH Kenneth PS Jag vet att man kan minska ikonstorleken men då blir ju bara ikonerna mindre, det är inte det som skall göras utan hela startmenyn skall minskas ner. DS
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-02-27 klockan 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Hoppas att det var det du menade. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nej, det var inte det jag menade...Om man skall förtydliga det så skall det vara ung så här: Som synes av bilden jag skickade med så tar den upp en stor del av bildytan, den skall vara som den är men ta upp mindre del av bildytan...Alltså man drar ner storleken på den. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Det jag tror det är att ta bort några saker som du inte brukar använda...
Ta inte bort de helt lägg de i en specciel fil lr om det går? Går det lr hur menar du?
![]() |
#5 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Det kan inte vara så att de andra bilderna du sett med mindre täckande startmeny använder sig av antingen teman eller större skärmupplösning?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nej det var bara vanligt XP...Jag vet att man kan göra detta men jag hittar inte det. Jag tror att det är ett registertweaks som gör detta. Skärmupplösningen gör visserligen startmenyn mindre men det gör den på min burk ochså, men då blir ju allting mindre, ändrar man då skärmupplösningen så blir det samma storlek igen som standard, det är standardstorleken som jag vill ändra..... MVH Kenneth
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-02-27 klockan 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Sen är det ju bara ikoner som ligger där och inga program och de finns ju i en speciell systemfil redan... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Ehh... det funkar inte som jag sa ...
Jag vet att det här inte handlar om ämnet men var fick du winrar ifrån... och kostar det lr?
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
Shareware vad jag minns. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Såhär kanske?
![]() Före ![]() Efter ![]() Ändra den till 0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Sen kan du klicka i knappen "Små ikoner" så får du ner storleken på rutan utan att tappa nåt.
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja nu har jag fått det att fungera... Ibland så finns lösningarna runt hörnet, sen finns det ju olika tema som gör detta ochså men då är ju risken att man får med en massa annat som man inte vill ha. Tack för hjälpen! Skickar med 2 bilder, "före" och "efter" så att alla kan se vad jag verkligen menade. MVH Kenneth PS Observera att det är samma mängd ikoner och samma skärmupplösning på båda bilderna. DS
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-03-01 klockan 12:50. |
|
![]() |
![]() |