![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag flyttar den här frågan från ”Scenarios och scripts” för det är väl mera här den hör hemma.
Vill någon av er, Gmax gurus, ta sig an och göra denna signal. Det borde väl inte vara alltför komplicerat för er, då jag har sett era alster här. Jag kan själv åta mig att programmera den. Bilden är tagen från http://www.railways.se/pdf/BV_Signaler_swe.pdf Sista signalen på sidan 5.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2005-04-05 klockan 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag kanske kan men inte idag iallafall.
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag förstår att det tar tid, och fritiden är det värdefullaste vi har. Det är detaljerna som tar tid. Bara att ställa denna fråga till er har tagit tid, då jag själv inte varit säker på om det finns ett behov för en sådan signal. Nu vet jag att det finns det. En finess med denna signal är att man kan tygla AI-förarna lite grann. Fundera i lugn och ro.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Kanske kan göra ett försök nu när jag börjar kunna gmax.
Vet du hur stor den är?.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har ingen aning om tekniska detaljer, jag har bara sett den vid ett tillfälle i verkligheten (någonstans söder om Östersund?, Gällö kanske). Det enda jag vet om den, är vilken funktion den har.
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
För att kunna göra en modell så krävs det ju nästan bilder och helst ritning med. Kanske mannen som gjort STWs signalpack har nåt att gå efter?
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|