|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
|
![]() Hej! Jag hade tänkt bygga lite av Södra Stambanan, SSB, men förstår inte hur de svenska spåren ska kunna läggas. När jag försöker lägga spår kommer bara stoppbockarna fram. Berätta gärna så enkelt som möjligt! ![]() / Henrik |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
|
Misstänker att jag la tråden i fel kategori, skulle antagligen vara landskapsdesign. Hoppas kunna få svar ändå!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
|
Verkar som nått fattas, men vilka spår och vilken track rule använder du? Finns ju ett flertal. Jag nämnde nyss i den andra tråden, att du borde använda newS spår istället. Detta för att SAD ändrat och bytt namn på sina spår och den svenska track rule fick något fel då.
Har du kollat guiderna? http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=50
|
|
|
#4 | |
|
Medlem
|
Quote:
Tack för tipsen!Det går framåt med newS spår, men det verkar bara finnas betongslipers? Om jag vill ha träslipers då? Är det KWW som gäller då? Och om man ska bygga tunnlar, stödjer verkligen newS-spåren det?
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hedersmedlem
|
Inga problem att blanda ihop med newS och KMW spårsystem.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
|
Så länge man inte blandar Track Rule går det bra att blanda utseende på spåret. Tror Totte menade så också, ville bara förtydliga lite.
|
|
|
#7 |
|
Hedersmedlem
|
Tack Basse! Precis så jag menade.
|
|
|
|