![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Även om inte smalspår står högst upp på min lista, men man får väl hjälpa till att påpeka fel oxå hoppas jag, eller sånt som ser konstigt ut, till exempel blå handtag på dörren ska det väl inte vara, som dom är på bilden inifrån hytten????
Annars är det snyggt jobbat som vanligt ![]()
![]() |
#77 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() Annars stora problem att göra dörrarna animerade innifrån hytten därför att Trainz renderar hyttdetaljer olika från loket så det ser för djvlgt ut på natten utifrån. Hittar jag ingen lösning får väl dörrarna förbli stängda, i evighet, Amen!
![]() |
![]() |
#78 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Just nu lutar det mest åt Zoega Mörkrost ![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Veteran
|
![]()
... nu ligger dörrar och öppningsbara fönster i loket och inte i hytten.
Men det krävde lite utbyggnad av Svenolovs skript för att få med allt. Vad som återstår är att skripta samman dom med hyttskriptet men det får vänta tills Svenolov får tid och lust. Nu är animation-loop-speed satt till 0.1 så man ser att det rör sig. Sätter man dom till 0 så förblir de stängda tills ett nytt hyttskript ser dagens ljus. Den dagen den "glädjen" ![]() ![]()
![]() |
#80 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Snyggt! Men kommer det inte lagga en del om "körhytten" syns även i landskapsvy? för den ligger väl på rätt mycket polygoner troligen va? Dock så tycker jag dörren ser hyfsad ut, men hur välbehövligt är det? Spegeln är dock rätt viktig om jag får säga det själv! Är ju en liten kul grej att kunna fälla ut spegeln i rätt körriktning, som gör så det ser riktigt verkligt ut. Finns det ingen möjlighet för spegling bakåt i dessa speglar också, eller är det omöjligt i Trainz?
Spånar vidare, //Jocke ![]()
![]() |
#81 |
Veteran
|
![]()
... vet inte vad du dillar om!!!
Men däremot bifogar jag några bilder som visar hur effektivt användande av texturegroups och val i propertyrutan kan göra för "den kulturella mångfalden". Man kan säkert skapa 100-tals olika individer av samma lok på detta sätt ![]() "Laggar" gör det inte för både hytt och lok är byggda så att onödigheter undviks ![]()
![]() |
#82 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#84 |
Veteran
|
![]()
med sina "panoramarutor" och mjukt rundade front och hytt börjar ta förm den med
![]() ![]()
![]() |
#85 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Grymt snyggt jobb du gör Lan
![]() Önskar den till Rw också ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Veteran
|
![]()
SL 9701 efter den senaste ommålningen:
![]() |
#88 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Oerhört snyggt och bra jobbat lan!
![]() ![]()
![]() |
#89 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
Otroligt snygga lok Lan
![]() Blir alltid lika hänförd av dina skapelser, det är alltid lika kul att se din känsla för detaljer. Bara en fråga. Hade inte 9702 topplykta? Det är en petitess och av ren nyfikenhet som jag frågar, och för att kolla mitt minne ![]() Det var ett tag sen jag jobbade på roslagsbanan nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag vill bara fråga om multi-kabeln. Från sport modellen kan man köra multade ihop. Med 318 eller? Så att den syns menar jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|