![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
![]()
hallå
en fråga till proffsen. Jag håller på och skapar lite stationsmaterial (plattformar etc) se platformen i förgrunden (sala stationshus + en del till inlagt för att det skall se komplett ut) Jag undrar vilket som är bast för att spelet skall flyta på är det bättre att skapa olika objekt för varje detalj eller skall man scripta en detalj så att man kan välja vad som skall visas typ tak olika typer, olika texturer på platformar och tak, namnskyltar, stuprör, + en massa mer lulllull som väljs från en meny ungefär som STW:s bryggstolpar mm Fördelen som jag ser det är att man kan få ner valet av objekt när man bygger till ett minimum tex en 100m platform skapas av 10st 10m bitar där man väljer hur varje bit skall se ut ex övergång på kantbiten, tak över halva längden, namnskyltar på varanan sektion bänkar utställda här och där säkerhtskanter (linjer) beroende på om spår finns på den sidan + mycket mera STWs sanbbscript innebär att man endast behöver mata in en sträng för varje del vilket får byggandet att gå sminigt och enkelt tacksam för ett svar |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|