![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Hej! Jag undrar hur ni lägger in ritningar i Gmax? T.ex när man ska bygga tåg hur gör ni då? Tacksam för svar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Man lägger till ritningarna i gmax på samma sätt som man lägger till ett material.
Dvs man skapar en plane eller box som man lägger materialet på
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tack för svaret!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Så här kan det se ut (inte i Gmax men samma princip):
uppsättning.jpg För övrigt, kom nu inte och önska litt Tp här från mig - det projektet är nerlagt..... förhoppningsvis kommer jag att kunna hjälpa Marcus att konvertera T23:an till Tp istället. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Någon som kan förklara bättre hur man gör?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Troligen inte, men du lägger ut plane och texturerar dom med ritningsvyerna, lite petgöra med att få allt att stämma, mått och storlek m.m. Men den tid det tar har man mångfalt igen när man bygger. Jag tror(?) jag har beskrivit processen nånstans här på forumet men hittar det inte nu!
En bild från Sb-bygget kanske hjälper? Det jag först gör är en s.k. "Building Box" som syns på bilden.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack Lan! Vill även tacka för alla fina lok och vidare du byggt! Älskar dina Särö grejer. Du som kan(tror jag), skulle du inte kunna berätta för oss hur man göre Engine sounds? Sökt över hela internet fördjävels efter just det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Börja med att läsa i content creation guiden, jag tror att den för Trainz Classic är den senaste som finns: http://www.auran.com/TRS2006/uploads...iles/CCGTC.pdf
Har du några frågor efter att ha försökt sätta dig in i det som står där så får vi försöka hjälpas åt att bena ut dem. Tyvärr har jag inte koll på hur man gör själv men har tittat lite på det för att eventuellt kunna få till något till Z43 lokomotorerna.
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
EDIT; Hittar inte nerladdningen på sidan. Hjälp? Senast redigerad av GBSF den 2011-09-28 klockan 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Tusan, det verkar som om Auran har lyckats plocka bort den ifrån sin webbsida. Jag lägger upp en länk till dropbox så länge, lovar dock inte att den blir permanent.
http://dl.dropbox.com/u/14561756/CCGTC.pdf
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |