![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Hur kan man konstruktera egna objekt till TRS2004?
Jag började fundera efter att skapa objekt till stationstillbehör Några alternaktiv 1 Egna trappor 2 Övriga signaler 3 Gångar och övergångställe(Utan bommar) Ni kan gärna komma med förslag. Beskriv gärna vilket program krävs för dessa objekt
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Kunde Gmax ganska bra förr, men nu har jag inte använt det sen våren 2004. Blir nog till att lära sig igen.
Vilka signaler menar du? Järnvägen eller bilvägen? Gärna blinkade bilvägssignaler.
__________________
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
som bengan skrev så behöver du ett program som kan göra 3d saker.
Gmax och 3ds max är de program som är vanligast gmax: http://www4.discreet.com/gmax/ 3dsm: http://www4.discreet.com/3dsmax/ det finns andra program, men då är det inte helt säker att man kan exportera till im/pm utan att använda någon av ovanstående sedan gå in på denna sida (http://www.auran.com/TRS2004/contentcreators.htm) och ladda hem manualen för hur man skapar ett objekt sedan är det bara att börja skapa!
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Tack för alla förslag jag börjar arbeta direkt med uthållighet.
Jag börjar installera G.Max och kontrollera filerna.
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Nu har jag fyllt koden och registerat i Gmax men
nu bara godtar inte den bara med ett felmedelande
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Observera också att du måste ha följande fil installerad för att kunna exportera ifrån gmax till Trainz format:
http://www.auran.com/trainz/creation...ion_Studio.zip - Installera alltså först gmax och registrera det. - Ladda hem filen http://www.auran.com/trainz/creation...ion_Studio.zip och kör installationen som finns innuti. - Starta gmax via genvägen "Trainz Asset Creation Studio" som nu finns på skrivbordet. Du skall inte starta med vanliga ikonen för gmax för då kan man inte exportera till trainz! Sen hittar du en del tutorials här: http://www.auran.com/TRS2004/learning.htm Som sas tidigare så ladda även hem "bibeln" content creations guide som finns här: http://files.auran.com/TRS2004/downl...tors_Guide.zip Där står hur alla objekt skall skapas med config filer för att funka i trainz.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Skrev mitt förra svar medans du postade tydligen...
Efter att du även installerat den fil jag nämnde ovan och startar via "Trainz Asset Creation Studio" så bör du få upp ett alternativ att välja Open GL eller DirectX, prova med DirectX o se om det hjälper.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |