![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Några varianter av Aurans TMY:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Egna reskins? Ser bra ut. Tror att någon annan har gjort ett eller flera av dem förut, men då som UTC SP3 varianter. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
japp egna hemarbeten
![]() fick fixat till övre lyktan på "great northern", aj vilken fel färg de vart där från början ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Instämmer, ser riktigt bra ut. Snyggt
![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Dagens hemmamålade TMY..., fick bli STT TMY 1111 denna gången
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Dagens TMY som egentligen denna gången är TMX 1015
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
Snyggt Tjatte.
Kul med lite fler målningar. Kommer du att ladda upp dem till DS? /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Javisst, om jag bara kommer underfund me hur man gör, finns instruktioner här på forumet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
|
![]()
Hej.
Det är ganska enkelt. Först måste du packa ner dem till en .cdp fil, ifall du inte redan har gjort det. Det gör man med programmet ContentDispatcher som finns i TRS2004 mappen. Om du vill skicka med en bild, så skall det vara en .jpg med måtten 240x180 pixels. När .cdp filen är klar, gå till www.auran.com och logga in på ditt planet auran konto. Välj my content. Välj standard upload mata in sökvägen till din fil i rutan för det. kryssa i rutan där du försäkrar att filen inte innehåller virus etc. klicka på submit och filen laddas upp. Sedan tar det några dagar innan den finns tillgänglig. Tror att allt stämmer, plockade det från minnet. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Då får jag pröva detta vid hemkomsten från förvärvsarbetet
Tackar för information, får se om det inte kan bli ytterligare en dagens TMY senare idag. / Tjatte a.k.a. Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt Tjatte.
När du nu är på hugget med ommålningar på TMY. Kan man önska sig en ommålning till TMX 1024 också. ![]() Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Tjenare Bengan.
Javisst ska ja försöka få till det ![]() Någon som också vet USER ID i content dispatcher... va ska man skriva där? har ju registrerat min version på Aurans sida men kanske missade jag att skriva ner mitt user id? får man ett sådant där? tacksam för svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
STW-member
|
![]()
Hej Johan
userid=det alias du använder på Auran forum. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Här kommer så TMX 1024, testade att göra om "ventilerna" på sidan av loket för att efterlikna TMX lite mer, skall se om ja kan få ordning på dispatchern
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Du är otroligt duktig på att måla dessa lok må jag säga...
Erik Götborg, VD för RTS Trafik GYLLENE REGELN; Så som du vill bli behandlad, skall du också behandla dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Medverkande creators till Svenska Tåg 2005 | Tomas | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-12-01 00:00 |
En lösning även för svenska ruttbyggen? | marcusjm | Trainz - Allmänt om Trainz | 10 | 2004-11-29 21:04 |
Engelska-arbete med typiskt svenska saker. | Pson | Off-topic | 3 | 2003-12-10 17:21 |
Uppdatering av MSTS På Svenska! | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-02-18 19:32 |
STW presenterar - Svenska järnvägsövergångar | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-05-22 11:05 |