![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Nu har Ol-Design gjort detta: ----------------- Trafikljus: ![]() ----------------- Elskåp: (bild saknas!) ----------------- Bussficka: ![]() ----------------- Busskur: ![]() ----------------- Skyltpaket nr1: ![]() ----------------- Om tillåtelse ges av Fredrik så kan jag skicka iväg det mesta till E-buzz inom någon dag! ![]() PS. OM ni har några önskemål på vilken "scenery!" som ska finnas till MSTS så skriv ett inlägg i denna topic! Jag gör allt från stationer till papperskorgar mot att jag får bilder+mått! DS. --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
|
![]()
Här var det ingen större rörelse!
![]() ![]() ![]() ![]() Nåja, jag har nu fixat ett bullerplank som Skivhaga(KMJ!) har beställt för att byborna ska slippa de bullriga transporterna![8D] --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jättesnyggt Ollis!!!
![]() Såna här detaljer är det alltid trevligt att ha tillgång till när man kommer till utsmyckningsavdelningen... En byggnadstyp som jag kom på som jag ofta har saknat... Det är nån form av bangårdskontor... Hur nu dom ser ut.. Det jag tänker på direkt är det hus som står hos Järnvägsmuseum i Gävle, alltså det röda till vänster om huvudentren... Den typen av hus finns det säkert många varianter av och Bengans fina bilder blir perfekta att snida ihop sådana hus med, tror jag... Tyvärr har jag inte tillgång till nån ritning, men man kan nästan skapa sig en egen ritning om man bara har bilder på sådana hus... Man får räkna lite på hur stort det måste vara med ledning av de givna saker man ser på bilden... För mig är det inte viktigt att varenda planka eller tegelsten blir rätt, men däremot måste proportioner vara helt sanningsenliga, annars ser det inte bra ut... ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snygga objekt, Olis!
Lite byggidéer: Husvagn, husbil, släpvagn, gatukök, telefonkiosker, sopcontainer, "bunke" för returglas, fotbollsplan, stadshus med affärer, tågstationer, villor, radhus, carport, McDonalds (fristående med drive-in), taxistation, pissoar, tivolisaker (skjutbana, lottstånd, karuseller m.m.). ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
|
![]()
Jag ska försöka bygga det mesta om någon skulle kunna fota lite av detta så vore det kul!
![]() PS. Bengan kanske får syn på en telefonkiosk? DS. ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
|
![]()
Vill ni ha sakerna(tivolit för exempel!) ihopsatt på en smal platta så att man bara placerar ut denna och allt är klart!?
Eller vill ni ha möjlighet att placera ut dem ett och ett!?[:I] EDIT: Då Vrigstad marknad äger rum i slutet av Maj så kommer jag gå ut och fota texturbilder på tivoli! ![]() Marknaden är ju näst störst i Småland så den har väldigt mycket "stånd" som skjutbanor etc! ![]() ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag vill ha olika skyltar av diverse slag, U-skyltar m.m.!
![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Moderator
|
![]()
Skulle du kunna förklara dig lite mer!?[:I]
--------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det är bara att´kolla på bilden så ser Du att det finns en fyrkantig skylt som är vit, där det står 50 på.
Det innebär att man skall stanna där om tåget är 50 meter långt(?). Vore kul att ha sådana skyltar även till Train Simulator. Det kan också stå ett U, 100 meter, 200 meter osv. [8D] Mycket fint arbeta du gjort annars, Ollis! [ ![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Moderator
|
![]()
Jo jag såg ej bilden sist jag kollade![:I][xx(]
Men åsdana skyltar ska nog inte va något stort problm om någon bara kunde ta bilder på dem!(de står ju tråkigt nog på ställen där tågen körs ofta!) --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Pson ville ha U-Tavlor sa han, det har jag bilder på!
Behöver du bilder från sidan också, i så fall kan jag ta bilder på sidan när jsg åker till Borlänge imorn! Ska åka dit ochbfota tåg, bara fota tåg...!! MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Moderator
|
![]()
Jag vill hemskt gärna ha bilder på U-tavlor fråns idan går också bra![8D]
Jag ska till Nässjö i eftermiddag så det ska nog komma med några U-tavlor på det! ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Olis: Var det du som tänkte göra stationsskyltar förut? Om ja, hoppas du gör dom!?
![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Moderator
|
![]()
Jo jag bygger på dem men kan inte någon som har en kamera som gör snygga texturbilder.(ej suddiga!)
Kan någon ta och plåta på de skyltar ni vill ha?[:I] --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Moderator
|
![]()
Ingen som kan ta bilder!?[V]
Har du fått mina zippfiler Fredrik? ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |