![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
...undrar vad arrangemanget på bilden heter? Hur den fungerar har jag klart för mig !? Nån slags spårspärr för att hindra vagnar "på rymmen" kanske?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Spårspärr är dess namn, och en sådan har korvtiger gjort och släppt, för 891mm (kanske även 600mm? Osäker just nu) och 1435mm
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Enligt korven så kallas dom spårspärr, för det är vad han har döpt dom till, och dom ingår väl i ett av hans signalpaket om jag inte minns fel.
EDIT: Jockes var snabbare än mej, hehe.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Spårspärr är det vet att vi har några sånna vid gastankningen ute i hamnen i Göteborg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Visst är det en spårspärr. Har ett flertal signerade Korvtiger i bruk. Fungerar alldeles utmärkt, även om de är lite knepiga att lägga in. Fler spårspärrar skall läggas in. Är därför synnerligen intresserad av LAns version.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Jag hade tänkt mig dom på samma vis som bromsslädarna, så dom blir mer lättplacerade och stoppar vagnar vars hastighet understiger ?? kph. Skall titta på Korvtigers först!
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej! Jag skulle vilja ha dina spårspärrar om korvtigers spärrar,
att dom fungerar som en växel med osynligt spår.