Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-31, 15:29   #1
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard Hur få bort spökbron?

Jag har råkast ut för en järnvägsbro, som förpestar livet för mig. Bron ligger inlagd i min bana och skall ersättas av en fungerande fällbro. Problemet är att den gamla bron går inte att ta bort. – den är fastgjuten i baseboardet. Har försökt med alla möjliga trix – bl a har jag grävt ner till 260 meters djup för att få tag i den gömda splinen till höger. En tredjedel syns när jag grävt ner 100 meter och tagit bort grundvattnet (jodå, grundvatten finns) – dock går splinen inte att påverka. Bron och dess osynliga spår är borttagna ur Content.

Kan man 100-procentigt radera en del av baseboarden? Att ta bort baseboarden förefaller att gå till överdrift. Då måste en ny in på samma plats.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bron.jpg (253.4 KB, 102 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-03-31, 15:40   #2
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Nisse, prova att gör som jag gjorde med en luftledning som hade råkat ut för samma sak (gick inte att deleta).
Nämligen att testa med att ta bort den med objekt-knappen (typ som att du ska ta bort ett hus, träd, etc), eller track-dito, eller någon annan delete-knapp.

Jag kunde ta bort min spline när jag använde delete-knappen under objekt, för den hade nämligen på något helt obegripligt sätt förvandlats till ett objekt!!! (å f*n vet hur det gick till ).
Gammal 2011-03-31, 15:47   #3
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Vad är det för typ av bro?

- Det ser ut att vara en bro som man snäpper fast på spåret (dvs som en signal/hastighetsskylt), provat ta bort rälsen?
- Provat att flytta rälsen?

Den andra metoden är att prova att kopiera en tom baseboard (en del av), sen klistra in över området. Kryssa då ur höjdkurvor samt marktextur. Det brukar kunna fungera att få bort träd osv typ
Gammal 2011-03-31, 18:31   #4
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Helt rätt, Leoj - igen!

Det fantastiska inträffade. Tog bort järnvägsbron med hjälp av objekt. Hur kan detta hända? När jag tänker efter har jag varit med om detta en gång förut. Då tror jag att jag fick hjälp av Benkegbg, som också råkat ut för detta.

Minnet? Tjaa. Det befinner sig i en brant nedförsbacke vars make världens järnvägar aldrig varit med om.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:23.