![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare ssg
|
![]()
I solnedgång vid Ekolsund.
![]() Kommentera gärna. Någon ställde frågan ifall jag bor i dessa trakter, svaret är nej men har sett denna ypperliga fotoplats från tåget x antal gånger ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Tokigt vackert ljus! Det ljus man på kvällen jämt eftersträvar.
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Oj, Mycket läcker bild!
![]() ( o vad jag ser så är det en Scania 143 ![]()
![]() |
#4 | |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Vackert!
![]() Citat:
Den lutande vindrutan antyder en Volvo, men oavsett om det varit en Scania av den andra eller tredje generationen så hade du omöjligt kunna se vilken motor den hade eller om det var just generation två eller tre!
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare ssg
|
![]()
Det är en Scania och, heter versionen streamline? Ja det är iallafall en faceliftad variant av den klassiska 80/90-tals Scanian. Motor kan jag dock omöjligt säga, kan vara 143, rätt troligt men även 113 är möjligt.
Tack för de fina orden, alla ![]()
![]() |
#6 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() Så 11X, där X kan vara 3, 4 eller 6(?)
![]() |