![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej alla glada!
Här har ni inte en som är glad alls, just nu hatar jag allt som har med trainz att göra (eller iaf deras *censur* cdp/cmp/cxy eller vad nu eländet heter >< Jag har försökt att skapa in lite av mina gamla objekt till TS2009 nu.. Men det enda skitprogramet gör är att klaga, klaga och vänta.. det klagar lite till. Börjar misstänka att min Content Creators Guide till TRS2004 inte håller måtten (tex så gnäller den sjuukt mycket på taggar som
2004:as Content Creators Guide hittade jag på dess hemsida (efter lite letande) Men hittar inte den guiden på ngn av de senare versionerna av Trainz... Och ja, jag kommer att bli skogstokig om jag måste använda C?? programet.. Det suger jag vill inte veta vad... Vill be om ursäkt för mitt kanske inte allt för vackra tonfall, men jag stör mig på att man inte kan skapa objekten som man en gång i tiden gjort.. Har tex. lyckats få in lite av objekten (men få felmeddelanden för dessa i programmet). Ett objekt saknar tex texuren även fast det är exakt samma config som en annan fil (ja, namn osv är utbytta) För det är rätt kul när man sitter och skapar objekt, så kommer nya val upp i C?? och man har ingen aning om man ska sätta dom till 0 i värde/kryssa i/ur eller låta dom var som dom var.. tex:
"Can I still make content using GMax? Although Gmax is no longer supported by Discreet (who also make 3D Studio Max) or by Auran, it will still be possible to create products using Gmax. In fact you can make content exactly the way you did before, or you can add more polys and higher resolution textures. What you can’t do using GMax is save an item as a 2.9 Build asset. This means you are effectively making items for 2004 or 2006 but thanks to backwards compatibility, of course these can be imported into 2009.You can also make an item in GMax and make a normal map in another software package." Men om man då inte längre ska använda Gmax, vad i h-e ska man använda för program? och hur ska man få detta till IM formatet? Jag tror jag blir tokig.. Jag hoppas någon har svar på allt detta, annars så vet jag inte vad jag gör.. det är inte så kul när man inte ska använda ett program, men dom ger inget exempel på vad man ska använda istället >< Men tack på förhand till den som svarar (och kommer mer en lösning) ![]()