![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hallå!
Tidigare i veckan började mitt Trainz få något totalt ryck när det gällde texturerna på mina tåg :/ Jag kan inte komma på något jag ska ha gjort för att det ska ha blivit såhär, och det spela någon roll om jag kör på DirectX eller OpenGL. Felet blir olika på alla tåg, verkar som att Trainz har svårt att placera texturerna på rätt ställe. Det påverkar som synes inte objekt eller andra texturer, utan bara tågen... Någon som varit med om något liknande..? ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Jepp, har sett det. Det blir så när man får för många polygoner. Testa att ställ upp poly count eller nåt liknande i preferences.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men hur gör man detta? "Testa att ställ upp poly count eller nåt liknande i preferences." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hur det är i TRS2004 vet jag tyvärr inte :/
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag tackar så mycket, det var bara ett steg ner..
Men nu är den på max ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
EDIT: Upptäckte att frågan redan var besvarad, någon moderator kan gärna radera detta inlägg.
|
![]() |
![]() |