![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Vi har nog våldsam tur nu. såg på min post i aurans forum. Steamlocomostion är intresserad av att bygga loket. MEN, han vill ha mer bilder eller ritningen på loket. jag vore glad om nån mer än jag försöker ge honom material. Så vi får ett KANON ånglok som är svenskt. inlägget börjar här på aurans, http://forums.auran.com/trainz/showt...449#post145449
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter väldigt trevligt det hela. Några bilder på B-loket kan man nog hitta. Synd bara att det inte var ett E-lok, för där har jag nog bättre bilder på vissa detaljer. Det stora problemet är nog ritningarna. Det är just dom som har satt käppar i hjulet för Tufftuff. Att det är svårt att få tag i dom och att utlovade ritningar aldrig dyker upp eller att dom kostar skjortan. Kanske dags att starta upp en tråd för B-loket, där vi kan lägga upp bilder på loket och som han kan titta på. Dom som han tycker verka vara intressanta, skickar vi vidare till honom i bättre upplösning.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
var kan man få tag i ritningar då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
vad heter dem som har arkivet? man kanske skulle ta kontakt med dem. sen vore de ju kanon om nån som bor närheten av ett sånt lok kunde ta bilder på ett från precis ALLA vinklar som går på loket även hytten är viktig. Eftersom martin har gjort hur bra hytter som helst till sina lok. så har vi bilder på en hytt så gör han säkert en som ser ut som den riktiga. jag bor tyvärr inte ens i närheten av ett sånt museeum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tror dessutom man måste vara medlem där för att komma åt innehållet i deras arkiv. Hälsar Bengt
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se Senast redigerad av Bengt74 den 2007-08-02 klockan 11:37. |
|
![]() |
![]() |