| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 29
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej  
		
		
		
			Håller på med att knåpa ihop en 600 mm - boggie till en JGJ-vagn och har testat lite olika sätt - bla efter beskrivningen i denna tutorial: http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...ruckTutTRS.htm (Skriven för 3DS max men det är principen jag har använt i Gmax). Nackdelen är att boggien blir fruktansvärt polygontung, klart över rekommendationen i TRS2004 Content Creators Guide på <300. Bara själva boggiramen är på över 300 polygoner, en del går att trimma bort men sen ska ju hjulaxlarna dit också (ung 300 p/axel bara de). Är det enklare att fixa till boggiramen som en enkel låda och sedan lägga på en genomskinlig textur med ram, fjädrar m m istället? /Mats  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2001 
				Ort: Onsala,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 8 149
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Håll ner antalet sidor i cylindrarna till axlarna (mer äm 5-7 behövs knappast, höjdsegment = 1. Koncentrera Dig på dom delar som syns, det ät där Du kan slösa på polygonerna.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 29
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Det är 10 sidor i själva axeln, 18 i hjul och fläns. 
		
		
		
			På bilden har texturer lagts på hjulaxeln. Polycount för alltihop är nu uppe i 1478.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |