![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Den 6:e juli så är det trafikstart för den nya snabbfärjan som
tar dig till Gotland. Färjan ersätter HSC Gotlandia som är bolagets äldsta båt, som är byggd 1999. Färjan går i 32 knop och tar dig över på 2 h och 50 minuter från Nynäshamn. Själv tycker jag att den helt klart är snyggare än fartyget den ersätter. Den tar också 80 fler passagerare. ![]() Mer information: http://www.destinationgotland.se/snabbfarja/index.htm Bild 1 Gamla färjan Bild 2 Nya färjan
/ jimsom Senast redigerad av jimsom den 2006-06-25 klockan 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Riktigt trevligt, jag måste dock erkänna att det jag gillar bäst med bolaget är deras stilrena profil vad gäller logga, webbsida, målning av båtarna etc.
![]() ![]() (grafikmuppen i mig slog till igen) Tillägg: Var det den nedre som är ny?!? Jag trodde det var den på bilden längst upp man köpt in! ![]() Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-06-25 klockan 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Är det bara jag som tycker att den gamla färgan ser modernare och fräschare ut än den nya?
![]()
![]() |
#4 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
EDIT: Gjorde samma fel som Olaf ![]()
/Erik Götborg Senast redigerad av Erik Götborg den 2006-06-25 klockan 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Den "gamla" ska väl säljas antar jag, tycker den borde gå på linjen Visby-Oskarshamn. De borde ju ha råd att ha 4 färjor i trafik...
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hur många knop går det gamla färjan i?
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Var tänkt att den nya skulle göra 40 men så blev det inte.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Den går ju snabbare?
![]()