![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Efter uppgraderingen har jag fått problemet att det bara går att köra i DCC-mode.
När startat Driver kommer aldrig den gamla valmöjligheten att välja antingen DCC eller CAB-mode upp, DCC-mode är redan färdigvalt... Jag har inte fått något felmeddelande eller andra konstigheter vid uppgradering eller programstart, dessutom har den gamla svarta skärmen som brukade säga att det saknades saker inte visat sig efter uppgraderingen. Är det någon som haft liknande problem eller har en aning om var felet kan ligga? Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag skall gå tillbaka dit och även kolla på lite andra banor. Tack för hjälpen så länge! Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej igen Rojje!
Jag testade för skojs skull med BHJ-banan och där fungerade allt som vanligt, jag kunde både köra CAB-mode med tangentbordet och Rail Drivern så det är tydligen bara vissa banor som påverkats. Däremot var det samma egenhet på BHJ som många andra rapporterar från andra banor: Vid uppstart hamnar man i något hörn på banan där det varken finns räls eller tåg, alltid samma konstiga ställe vid uppstart... Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej Håkan,
jag har inte sett några av de problem som Du beskriver. Allt funkar lite bättre än tidigare på nåt sätt. Dock är ljudet fortfarande konstigt, ibland kommer bara ljud i en kanal och ibland försvinner vissa ljud för att strax komma tilbaks igen. Gerry |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har kvar precis samma ljudproblem som tidigare. Och det är främst motorljudet som konstrar. Som GarryE beskriver så kan det komma och gå. Motorljudet kan vara OK men så ökar jag gaspådraget och då kan ljudet försvinna eller gå ner i volym.
Så det jag märker med SP1 är ruta för att ta bort spårljud, har dock inte prövat den ännu. Ruta för automatiskt sparande, TrainzMap har tillkommit. Slutligen så har jag märkt att om jag startar Trainz inifrån CMP så stängs CMP ner för att åter starta när jag stänger ner Trainz. OK spar lite minne och processorkraft. Fenomenet som Håmacon nämner att man vid start hamnar ute i ett hörn eller helt utanför basboard hade jag redan före SP1. |
![]() |
![]() |