![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu när Z4p dök upp.
Så kunde jag inte låta bli att fingra på Lokkalles gmax-fil för Y6:an som jag har fått förmånen att få tillgång till. Har skalat ner henne i bredd till 2,60. Längd och höjd har jag inte varit på än. Tror att hon ska vara ungefär 1 meter kortare och hur det är med höjden vet jag inte. Om någon känner till uppgifterna om höjd, längd och bredd, så tages detta tacksamt emot. Vill även få tag på en boggie, som kan passa henne. Någon som har koll på dom boggien som är gjorda i trainz. Avvaktar med mappning, tills jag har rätt mått på henne.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
![]()
Är inte y6 och yp lika breda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Du kan ju alltid använda Boggien till Z4p
![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Längd : 16600
Korglängd : 15600 Hjulbas : 9800 + 2000 Bredd : 2600 Höjd : 3110 Eftersom axelavståndet är samma så borde det gå att skala in de som är till Y6. Robban |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
Tyvärr, så är inte boggien med i Gmax-filen som jag har. Bara korgen med div. tillbehör. Får ta kontakt med Lokkalle igen och se om han har lust att skala ner boggien.
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]()
Lokkalle Y6:a nerskalad och mappad, så att den har ungefär måtten 15600, 2600 och 3110.
Nu är det bara boggien kvar. Ingen som har hittat någon likvärdig för smalspår som skulle kunna gå att använda.