![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
NGJ är en smalspårig Gör-Det-själv-rutt. Jag har lagt spåren och satt ut platformar, men mer är det inte. Resten är upp till dig att fixa!
NGJ innehåller en kort bit stambana, en bibana och en smalspårig järnväg (kanske museumjärnväg?). Den har också en sträcka, som är 3-skenspår... Här laddar du ner den: http://rapidshare.de/files/6326230/NGJ.zip.html Några bilder:
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-10-15 klockan 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Trevligt, trevligt!
![]() hur lång är den smalspåriga delen, ungefär? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hur kollar man det? För jag vet nämligen inte???? Det är en bra bit iallafall, jag har placerat ut 8 stationer på den...
Tänkte vi skulle ha en smalspårig gör-det-själv också. Hoppas bara nån vill bygga!?
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Asch, jag va bara nyfiken! ja, det är en lysande ide med en smalspårig variant också!
![]() Om du vill kolla längden, så kan du ju antingen räkna över hur många tiles rutten sträcker sig, blir ju bara ungefärligt då såklart... Annars kan du placera en platform marker i båda ändarna av rutten och skapa en aktivitet däremellan... Då kommer du se sträckan i F11-fönstret (är det väl???). ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Rutten är 6x3 tiles stor och ungefärlig längd på smalspårsdelen kan jag gissa till 1,6-1,8 mil (den slingrar sig ganska bra!).
En bild från AE:
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
En lagom sträcka tror jag för en musei-bana! När du lagt spåren, har du haft nån fundering på vad banan eventuellt kan ha använts till, innan den blev musei-bana? Typ, nån industri eller nått vid slutstationen? Bara nyfiken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|