![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Har installerat både TOE (den enda versionen jag hittade) & Paintshed, när jag startar TOE kommer det först och främst upp en massa felmeddelanden, typ att ett "-tecken saknas eller sitter på fel plats. Sen talar TOE om att Paintshed inte kan hittas.
Vad gör jag för fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Är det TrainzObjects du menar så är sista versionen 5.0c, finns här:
http://www.tafweb-trainz.co.uk/trainzobjectz.html Sen kan det hända att du måste starta Paintshed och skapa ett lok o spara för att det skall registreras som installerat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
TOE är ett verktyg där man kan se trainz content utan att behöva starta trainz. Dock tror att det har vissa problem med mesh-table, som inte fanns då programmet gjordes.
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Den versionen av TOE jag har bryr sig inte om config.txt och därför är mesh-table inte något problem.
Det enda den läser är pm/im-filer och texturfilerna till dessa. Jag kör dock med en äldre version då den fungerar bättre än den sista version som släpptes av Tolaris (upphovsmannen bakom TOE) ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Ah, det borde jag ju veta, använder TOE med, oftast innifrån TrainzObjects och mycket riktigt har den ofta problem med nyare saker [:I]
Fredrik: vet du var man kan ladda hem den äldre versionen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
ok.. hmm...
måste paintshed ligga i nån speciell mapp? |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
En fråga om paintshed | Leonard | 3D-design - Trainz | 12 | 2004-05-08 16:26 |
Patch för UTC Paintshed DirectX9 | By Pell | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2003-01-21 15:13 |
Green Cargo RC4 Paintshed | pglrtrain | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-10-01 23:03 |
Auran släpper PaintShed till MSTS | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-09-16 21:53 |
Trainz PaintShed - Ommålningsprogram | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2002-03-05 10:14 |