Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-12, 21:44   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard HJÄLP!!!! Problem! (Svar från Danmark)

Hej alla!

Sitter här och klurar med rutten. Skulle testköra en sträcka eftersom jag håller på lite med signaler och då vill man givetvis kolla så att allt funkar innan man lägger det som backup...
Efter ha kör halva sträckan som skulle testas så upptäcktes detta:

Vad är det som har hänt???? Kan som hjälp säga att det är ända fram till slutstation. MEN när jag kör åt andra hållet så ser det ut som det skall!!! Vad göra??? Måste jag börja om på en annan backup eller går detta att fixa? Tacksam för snabbt svar. (Det brukar man ju alltid få!) Annars skulle jag visat bilder som jag hade tänkt ta vid provkörning, men efter upptäckten av detta så la jag ner körningen för idag. Men byggandet går framåt......Bilder kommer med tiden...

Ha det bra

MVH Kenneth

knebert besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-10-12, 22:42   #2
Byggare Bob
Guest

Standard

Har en svag aning[:X] om att det är en bugg i NDK...(antar att det är Northern Denmark du bygger om?!), kontakta ruttbyggaren (danskarna), för jag har för mig att det är en landskapsbugg som inte gick att lösa, råkade ut för samma sak när jag körde NDK.
  Svara med citat
Gammal 2004-10-12, 22:46   #3
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Ja det är den rutten jag håller på med.
Tycker det är tradigt att man inte har vetat detta innan...Ser lite tradigt ut att köra åt detta håll.
Men å andra sidan, när jag körde denna rutt innan jag börja bygga om den så fanns det inte. Har kört igenom hela både fram och baklänges.
Kanske det finns någon som har ett annat svar....

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-13, 00:04   #4
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Jag gick in på ett danskt forum och fick ett snabbt svar.

För er som undrar över detta problem kan läsa om detta här:

http://www.tog-sim.dk/index.php?name...&p=13602#13602

Tror att detta är ett ganska vanligt problem eftersom buggen är i MSTS.

MVH Kenneth
Gammal 2004-10-13, 08:44   #5
Erich
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej Knebert
Det du ser er den berømte whitebug. Den findes i mange forskellige ruter. Men der er en mulighed for at fjerne den, men det koster noget arbejde, og man skal være fortrolig med Geografi editoren.
Denne procedeure jeg beskriver nu KAN være farlig at benytte.
Find ud af hvilken worldfil buggen ligger i. Gå herefter ind i Geografieditoren og slet den tile hvori buggen ligger samt de tilstødenden tiles. Du må IKKE minimere quadtree´et. Gem her efter.
Følg herefter proceduren for at lave nye tiles, og genskab de tiles du lige har slettet. Husk at stille "jordhøjden"
Gå herefter ind i ruteeditoren og tilret landskabet i de nygerede tiles. Alle objekter vil være tilstede, men terrtextures samt højdeforskellige må du selv tilrette. Denne procedure virker i ca 45 % af tilfældende.

Hälsninger til alla
Erich F.
Routebuilder
erich.falensteen@mail.tele.dk
Erich besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-13, 12:12   #6
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Tack för det Erich. Jag tror nog att jag skippar ditt tips och kör med det som han skrev på den danska sidan.
Man får väl bara komma ihåg att skriva det i readme när rutten börjar bli färdig så småningom.

MVH Kenneth
Gammal 2004-10-20, 00:04   #7
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Kollade lite granna på nya Route Riter, version 6, fortfarande beta-version...

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...r=asc&&start=0

Bl.a ingår TSutils, som kan flytta hela rutten till annat ställe, så man undviker GWW. Har inte själv installerat RR6 än, tror dessutom att han just nu har nedladdningen nere på grund av lite fix, det var som sagt en beta. under veckan ska den komma upp igen, om jag förstått rätt.
Kanske detta kan vara nått för dig att prova, knebert?

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-20, 00:15   #8
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Tja, prova kan man alltid göra. Risken finns som Erich sa att det går åt helsefyr, men man kan ju alltid testa på en backup och se vad resultatet blir.

MVH Kenneth
Gammal 2004-10-20, 00:30   #9
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev knebert

Hej!

Tja, prova kan man alltid göra. Risken finns som Erich sa att det går åt helsefyr, men man kan ju alltid testa på en backup och se vad resultatet blir.

MVH Kenneth
japp, man är aldrig säker med nya möjligheter... men, labba lite kan man göra, det är ju bara o slänga om det blir skräp...

/Mats A

Gammal 2004-10-22, 21:30   #10
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Jag gjorde som du sa Mazz

Laddade hem RR 6 och testade (hittade världens långsammaste server, sitter dessutom med modem, men fick tillstånd av den andra hälften att dra ner detta underverk!) och se det fungerade. Har visserligen bara testat från ena hållet. Skall testköra från andra hållet ochså.
Perfekt...

MVH Kenneth
Gammal 2004-10-22, 21:41   #11
Mazz
Hedersmedlem

Standard

1. Visst är det underbart med förstående andra hälfter...
2. Håller tummerna för att det funkar åt andra hållet oxå!

/Mats A

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Några blandade bilder från Nässjö vfp420b Tågbilder 2 2005-01-29 20:52
Har någon annan problem med nedladdning från DS. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 14 2004-11-07 16:13
Stort problem med trainz! Behöver hjälp! Kvarne Trainz - Allmänt om Trainz 26 2004-01-15 09:46
Problem vid nerladdning från Forumet. RapidHO Trainz - Allmänt om Trainz 4 2002-12-22 23:42
Linux (forts. från "Problem med IE6") kovacsi Off-topic 3 2002-09-21 15:55

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:01.